Spot reklamowy to coś więcej niż reklama

Spot reklamowy

Spot reklamowy to coś więcej niż reklama

Spot reklamowy jako forma promocji produktu, usługi, marki

Spot reklamowy, czyli krótki filmik, najczęściej jest wyświetlany w telewizji lub w Internecie. Pełni on zazwyczaj funkcję informacyjną, promującą produkt lub markę, czy też identyfikacyjną. Istnieje mnóstwo różnego rodzaju filmików wyświetlanych głównie pomiędzy stałymi programami. Większość z nich, jak udaje się nam zauważyć, wywiera realny wpływ na nasze emocje. Interesujące spoty przyciągają przede wszystkim naszą uwagę i zatrzymują nas przed ekranem, a przynajmniej taka z założenia ma być ich funkcja. Ciekawie stworzone, w odpowiedniej oprawie graficznej i dźwiękowej zapadają nam w pamięć na dłużej. Przez to zauważamy konkretny produkt, z góry zaczyna się on nam podobać i rodzi się w nas chęć jego zakupu i posiadania. Ponadto interesujące spoty polecamy również naszym znajomym i tak oto reklama zaczyna kolejne życie.

Jak powstaje spot reklamowy?

Stworzenie dobrego spotu, którego celem na być promocja produktu lub usługi najlepiej powierzyć w ręce profesjonalistów. Przykładowo tego rodzaju działalność prowadzi doświadczony dom produkcyjny Kaizen Media w Krakowie. Na etapie preprodukcji najważniejszy jest oczywiście pomysł, który ukierunkuje dalsze działania. Bardzo często treści, które będą zamieszczone w spocie poddawane są badaniom marketingowym, aby ocenić reakcję odbiorców, jako potencjalnych klientów. Sama zaś realizacja to proces nieco złożony. Niezwykle istotny jest dobór najlepszej obsady, interesującej scenografii oraz odpowiedni podkład muzyczny. Centralnym zaś działaniem jest etap kręcenia zdjęć, z których finalnie powstanie gotowy materiał filmowy. Będąc już w posiadaniu negatywów należy je niewątpliwie obrobić i dokonać niezbędnej korekty. Podłożenie zaś głosu lektora dopełnia już dzieło i tak w wielkim bardzo skrócie powstaje filmik, którego moc może mieć ogromne oddziaływanie na konsumentów.

Jakie elementy w spocie odgrywają najważniejszą rolę?

Stworzenie perfekcyjnego i przede wszystkim skutecznego spotu reklamowego nie jest zadaniem łatwym, a najlepiej wiedzą o tym sami producenci. Bardzo łatwo na poszczególnych etapach popełnić minimalne błędy, które niestety zaważą na jakości całej produkcji. I tak w pierwszej kolejności należy zadbać o odpowiednich aktorów. Zatrudnianie amatorów, chociaż z pozoru wydaje się rozwiązaniem ekonomicznym, bywa niekiedy zgubnym wyborem, generującym dodatkowe koszty. Dlatego też ważny jest casting, aby móc sprawdzić zachowanie się przed kamerą. Kolejnym elementem jest długość spotu, optymalnie sugerowana, czy też ograniczana w telewizji do 30 sekund. Dodatkowo dopasowanie głosu lektora oraz pobudzenie ciekawości widzów poprzez atrakcyjną scenografię rzutuje na sukces reklamy, wypromowanie marki i uzyskanie pożądanych zysków.

Atrakcyjne techniki wideo marketingu

W zależności od zapotrzebowania konkretnych klientów największą popularnością cieszy się spot reklamowy tworzony na potrzeby Internetu lub telewizji. Ale każdy amator kina z pewnością też miał okazję spotkać się ze spotem przed projekcją filmową. W obecnych czasach istnieje wiele różnych technik, które z powodzeniem można użyć podczas montażu filmiku. Na uwagę na pewno zasługują zdjęcia z lotu ptaka, kadry z wykorzystaniem kranów kamerowych i stabilizatorów, czy tryb slow motion. Innym ciekawym rozwiązaniem są także współcześnie popularne animacje 2D i 3D.